BLACK FRIDAY KEDVEZMÉNYEK AKÁR 60%

Banaby.hu   »   Játék és rejtvények   /   Társadalmi játékok   /   Vilac Az első sakkom

Vilac Az első sakkom

Színes sakk a legkisebbeknek fa állatfigurákkal. Könnyen felkeltik a gyerekek figyelmét, és így könnyebben megtanulják a játék elvét. A figurákat szövetzsákban .. többet

Ár: 17 216 Ft
Feladás ideje 3-5 nap
Kosárba
Összesített értékelés
5
2 Összesített értékelés

Kód: Variáns: Ár: Elérhetőség:
33915-0 Vilac Az első sakkom
17 216 Ft
3-5 nap
db

Vilac Az első sakkom

Színes sakk a legkisebbeknek fa állatfigurákkal. Könnyen felkeltik a gyerekek figyelmét, és így könnyebben megtanulják a játék elvét.

A figurákat szövetzsákban tárolják. A csomag 32 darabot tartalmaz. Illusztrálta: Ingela P. Arrhenius.

Főbb jellemzői :

fából készült játéktábla és figurák színes játék serkenti a gyermekek érzékszerveit Ingela P. Arrhenius terve

A játék tartalma :
játékterv 16 fekete és 16 fehér sakkfigura
pamuttáska Két játékosnak, "feketének" és "fehérnek" van még 15 darabja a királyukon kívül: egy királynő, 2 püspök, 2 lovag, 2 bástya és 8 gyalog.

Kiinduló helyzet: A játék elején az 1. számú képen látható módon kirakják a figurákat, amit a csomagban található eredeti használati utasításban találtok A király mindig a D, a királynő az E mezőn áll. fehér játékos kezdi, majd a játékosok felváltják egy-egy kört. Egy játékos soha nem adhatja fel a körét. Mozgatás nélkül egy bábu nem helyezhető át olyan mezőre, amelyen már áll egy másik, azonos színű bábu. A bábuk mindig üres mezőkre kerülnek, az egyetlen kivétel az ellenfél bábu elvétele. Ebben az esetben a játékos a bábuját az ellenfél által vett bábu helyére helyezi. A lovag az egyetlen bábu, amely át tud ugrani más bábu felett. Az ellenfél bábujának elvétele abból áll, hogy az adott bábu négyzeteit eltávolítjuk, és ugyanarra a mezőre helyezzük azt, amelyik elvette. A játék célja az ellenfél királyának sakk-mattja. valamilyen mozdulattal megtámadod az ellenfél királyát, azaz. úgy mozgatod a figurát, hogy a következő lépésben elvigye a királyt, ezt sakknak hívják. Ha ilyen helyzet áll elő, az ellenfél köteles úgy játszani, hogy ezt a fenyegetést elhárítsa. Például. mozgasd a királyt egy olyan mezőre, amit nem támadnak meg vagy tegyél a király elé egy másik bábut és így hárítsd el a támadást, vagy vedd el a támadó bábuját.Ha nincs olyan mozdulat ami megfelelne a szabályoknak, az mattot vagy sakkmattot jelent, pl. játék véget ér, és a sakkmatt nyer. A szabályok szerint a királyfigurát nem lehet elvinni, ezért sakkmattban képpel lefelé kerül a táblára. A bábu mozgása: A játék azért érdekes, mert minden bábu másképp mozog.


király
Bármilyen irányba mozgathat egy mezőt, kivéve természetesen azokat a mezőket, amelyeket egy csapattárs bábuja fenyeget. Két király soha nem lehet a szomszédos mezőkön.

A játék célja az ellenfél királyának sakkmattázása. Egy királyt soha nem lehet elvenni. Ha egy játékos megtámadja az ellenfél királyát, figyelmeztetnie kell őt a „sakk” szó kimondásával.

Hölgy
Ez a legerősebb darab, mert minden irányba tud mozogni, tetszőleges számú mezővel. Nem szabad azonban átugrania egy másik figurát.

Lovas
A lovas nem egyenes vonalban mozog, mint a többi bábu, hanem egyik mezőből a másikba, L betű alakban. Át tud ugrani saját és ellenfele bábuin. Mozgás közben először két négyzetet lép előre, hátra, balra vagy jobbra, majd egy négyzetet balra, jobbra, felfelé vagy lefelé, hogy a mozgásával lemásolja az L betűt. De soha nem átlósan. Lásd a képet a kézikönyvben.

Vadász
Átlósan mozog és veszi a darabokat. Annyi mezőt mozgathat, amennyit csak akar, de körönként csak egy irányba. Nem szabad átugrani a darabokat. Az átlók mentén történő mozgásból az következik, hogy egyetlen mozdulat sem változtathatja meg annak a doboznak a színét, amelyen a lövész áll.

Torony
Vízszintesen és függőlegesen bármilyen távolságra mozog. A négyzetéből olyanra léphet, amely vagy ugyanabban a sorban, vagy ugyanabban az oszlopban van. Nem szabad azonban átugrania olyan darabon, amely az útjába állna.

Egy gyalog
Egy mezőt előre lép, kivéve az első kört, amikor két mezőt előre tud lépni, ha úgy dönt. A gyalog csak függőlegesen mozog, kivéve, ha elveszi az ellenfél bábuit, majd átlósan mozog, mint egy püspök. De mindig egy négyzetre. Amint a gyalog eléri a 8. mezőt – az ellenfél bázisát, a játékos döntése szerint egy másik figurává kell „átváltoznia”, olyan figurává, amelyet az ellenfél vett. A királynő a legjobb választás, ha már elvitték.

Ingela Peterson Arrhenius svéd művész 1967-ben született. A művészet és a design mindig is helyet kapott az életében, és mielőtt illusztrátori karrierje elkezdődött, Ingela művészeti igazgatóként dolgozott Stockholmban. Ezután egy szintén stockholmi művészeti iskolában tanult reklám- és grafikai tervezést. 1992-ben szabadúszó illusztrátorként elindította saját vállalkozását, és nemzetközi szinten reklámozással, tervezéssel, kiadói tevékenységgel foglalkozott... Korábban szövetekhez, tapétákhoz, írószerekhez készített nyomatmintákat, emellett csomagolással, terméktervezéssel, otthoni kiegészítőkkel és játékokkal is foglalkozott. . Plakátjait és dizájnerjátékait a világ minden táján megtalálhatja. Szenvedélye a retro stílus, ami jól látható darabjaikon, valamint szenvedélye a tipográfia és a színek iránt. Jelenleg Stockholmban él férjével és 2 fiával.

Csomag mérete: 32x32x4 cm
A sakktábla mérete: 30x30 cm
Kor: 6+

Anyaga: fa
Tervező: Ingel P. Arrhenius

több márkát: Vilac

A felhasználó képei

fénykép hozzáadása

Fórum

A kérdései vagy értékelése

Termék vélemények

Átlagos
értékelés
5
2 vásárló
értékelte